'Derya Akar Balcı "İNCİR MESNEVİSİ".


(DEDEMİN İNCİR BAHÇESİ )
Dedemin incir bahçelerinde büyüdüm
Yürümeyi, koşmayı, sevmeyi öğrendim.

Bereketti, mutluluktu incir bizim için
Bağımızın, bahçemizin incisiydi bizim için.

Ağustos ayını sabırsızlıkla bekler, dua ederdik
İncirler bol olsun, bereketli olsun derdik.

Hayallerim, geleceğim incir üstüne
İşim, aşım, mutluluğum incir üstüne.

Memleket güzel, yaşamak gerek doya doya
İncirleri toplamak gerek kova kova.

İlk incirim elimde, tadı damağımda
Dedemin nasihati, sözleri aklımda.

Bu topraklar benden sana mirastır vesselam
Kadir kıymet bilesin, heder etmeyesin vesselam.

Dinledik babaannemden incir masallarını
Saygıda kusur etmedik, öğrendik incir adabını.

Ağustosta incir topladık kuzenlerle
Doldurduk kasaları ballı incirlerle.

Yarıştık birbirimizle dolandık ağaçları
Egenin incisi, birincisi olduk incir ağaçları.

Yükledik traktöre gelecek ümidimizi
Ya nasip diye diye çektik tesbihimizi.

Yoktur bizim incirimiz başka diyarda
Gelmişken tatmalısın inciri bu diyarda.

Çiftçiyiz, çalışırız, toprağı işleriz
Bereketli, hayırlı kazançlar dileriz.

Bahçeler berekettir, nimettir, ekmektir
Taşın, toprağın kıymeti bilmek gerektir.

Dört mevsim ürün alınır toprağımızdan
İncir, üzüm, zeytin, limon; pamuk tarladan.

Çok yoruldu isen dinlen yaylada, kaplıcada
Ömrüne ömür kat, yaşa Çubukdağ’da.

İli Aydın, ilçesi Buharkent toprağım 
Bereketli bahçem, incirim, vatanım.

Sultanların sultanı memleketim benim
Bir sevdadır Buharkentim, ömrüm benim.

Derviş dilim söyler durur vatanım da vatanım
Özlemleri yüreğimde saklı vatanım da vatanım.
                                                                       

Derya Akar Balcı./ KHA

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.