e-Devlet işsizlik maaşı başvurusu ve işsizlik maaşı alma şartları!
2016 yılıyla beraber asgari ücrette yapılan artış işsizlik maaşını da etkilemiş ve işsizlik maaşında da artış olmuştu. Asgari ücrette yapılan %30’luk artış işsizlik maaşına 305 TL olarak yansıdı. Peki, işsizlik maaşını kimler alabilir? İşsizlik maaşı başvurusu nasıl yapılır? İşsizlik maaşı ile alakalı yapılan yenilikler neler? İşsizlik maaşı alma şartları nelerdir? Tüm detayları haberimizde bulabilirsiniz...
İşten ayrılanlar, iş bulamayanlar veya işten çıkarılan vatandaşlar için devlet tarafından sunulan işsizlik maaşı hizmeti ile alakalı yeni yılla beraber bir dizi düzenleme yapıldı.
İŞSİZLİK MAAŞI ALMA SÜRESİ UZATILDI!
Asgari maaş ile beraber 305 TL artan işsizlik maaşı işsiz kalan ve herhangi bir geliri olmayan vatandaşlar için oldukça önemli. Hükümet tarafından işsizlik maaşı ile alakalı yapılan zammın ardından, maaş alma süresinden çalışma şartlarına kadar bir çok değişiklik daha yapıldı. İşte bunlardan bazıları;
-Yapılan yeni düzenlemeyle beraber kendi isteğiyle işten çıkan vatandaşlar da işsizlik maaşı alabilecek.
-Sigorta ödeme koşulu 120 günden 100 güne düşürülecek.
-İşsizlik ödeneğinden yararlanmak için sürekli çalışma şartı 30 güne düşürülecek.
-Şimdilik sadece 10 ay süreyle alınabilen işsizlik maaşı artık 15 ay boyunca alınabilecek.
-İşsizlik maaşının geçim kaynağına dönüşmemesi adına bazı önlemler alınacak.
KİMLER İŞSİZLİK MAAŞI ALABİLİR?
İşsizlik maaşı alabilmek için işsizliğinizin resmileşmesi ve gereken şartları yerine getirmeniz gerekmekte. Devlet tarafından verilen bu hizmetten yararlanmak için işsiz kalmanız gerekmekte. Mevcut duruma göre iş yerinden ayrılmadan önce 120 gün boyunca prim ödemiş ve son 3 sene içinde en az 600 gün işsizlik sigortası primi ödemiş olan vatandaşlar işsizlik maaşından yararlanabilmekte. Eğer bu şartları yerine getirmişseniz işsizlik maaşından 10 ay süreyle yararlanabilirsiniz. İşsizlik maaşından yararlanmak için hizmet akdinizin fesh edilmesinden sonra 30 gün içinde ya bir İŞKUR merkezine gitmeniz ya da 'www.iskur.gov.tr' üzerinden işsizlik maaşı talebinde bulunmanız gerekiyor.
İŞKUR İŞSİZLİK MAAŞI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
İşsiz kalan vatandaşların işsizlik maaşından yararlanabilmek için 30 gün içinde başvuru yapmaları gerekmekte. İşsizlik maaşı başvuruları İŞKUR’a yapılmak zorunda. Bunun için isterseniz bir İŞKUR merkezine gidebilir veya 'www.iskur.gov.tr' web sitesinden online olarak başvuru yapabilirsiniz. Başvurunuzu tamamladıktan sonra onaylanması durumunda işsizlik maaşını almaya başlayabilirsiniz. 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu'na göre; 120 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan işsizlere 180 gün olarak, 900 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 240 gün olarak ve son olarak da 1080 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 300 gün süre ile işsizlik ödeneği alma hakkı kazanmış oluyorlar.
E-DEVLET İŞSİZLİK MAAŞI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
İŞKUR Genel Müdürlüğü tarafından vatandaşlara e-Devlet kapısı üzerinden sunulan hizmetlerden biri de ‘İşsizlik Ödeneği Başvurusu’dur. Başvuru yapmak isteyen vatandaşların öncelik e-Devlet şifresine sahip olması gerekmektedir. e-Devlet şifresi herhangi bir PTT şubesinden 2 TL karşılığında alınabilmektedir. Öte yandan internet bankacılığı kullanılarak da e-Devlet sistemine üye olabilirsiniz. e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra https://www.turkiye.gov.tr/issizlik-odenegi-basvurusu web sitesini kullanarak ‘Başvuru Formu’ dolduran vatandaşlar başvurularını tamamlayabilirler. Başvuru formunda istenen bilgiler ise şunlardır;
- SSK Sicil No
- İl-İlçe
- İşten Ayrılış Tarihi
Hiç yorum yok: