Daha iyi bir dünya için: Teknoloji, İnovasyon, Yaratıcılık
17-24 Haziran tarihlerinde 100 ülkeden 15 bin katılımcıyı ağırlayan, 41.170 eserin ödül için yarıştığı Uluslararası Cannes Lions Yaratıcılık Festivalinin her alanında teknoloji ve inovasyon ön plana çıkıyor. Bu yılki festival yaratıcılığın ekonomi, toplum ve kültür üzerindeki rolüne odaklanıyor.Yaratıcılığın iş dünyasında pozitif bir rolü olduğu düşüncesiyle, panellerde yaratıcıların dünyadaki iyilik arayışına yapabileceği katkı üzerinde duruluyor.
Festivali , Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye Resmi Temsilcisi Hürriyet adına akademisyen, gazeteci ve yazar Fatoş Karahasan değerlendiriyor.
CANNES LİONS BAŞVURULARI NELER GÖSTERİYOR?
Fransa’nın güneyindeki Cannes kenti, her yıl olduğu gibi bu dönemde önce dünyanın en önemli sinema festivallerinden birisine ev sahipliği yapıyor Film Festivalinden kısa bir süre sonra da, Festival Sarayı kapılarını beş kıtadan gelen binlerce pazarlama, iletişim, reklam, teknoloji, spor ve eğlence dünyasının temsilcisine açıyor.
Bu yıl Cannes Lions Uluslarası Yaratıcılık Festivali 17-24 Haziran tarihlerinde düzenleniyor. 64 yaşındaki Festivale, aynı dönemde üç ayrı Festival daha eşlik ediyor: Sağlık sektöründeki iletişime odaklanan Lions Health ((Health & Wellness and Pharma); Teknoloji ve Pazarlamayı buluşturan Lions Innovation; Spor, Eğlence, Sinema ve Yetenek yönetimini birleştiren Lions Entertainment.
GENÇ ASLANLARIMIZ YARIŞIYOR
Pazarlama iletişimi sektöründe çalışan gençler için özel olarak düzenlenen Cannes Lions Genç Aslanlar projesi, bu yıl da devam ediyor. 9-22 Mart 2017 tarihlerinde Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye temsilcisi Hürriyetile Reklamcılık Vakfı’nın, Akmerkez sponsorluğunda ve ev sahipliğinde İstanbul’da düzenlediği Genç Aslanlar Yarışmasını kazananlar bu hafta Cannes’da yarışıyorlar.Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye’nin de destek verdiği yarışmaların basın, film, siber, medya ve genç pazarlamacılar kategorisi birincileri, Akmerkez’in davetlisi olarak Cannes Lions’da Türkiye’yi temsil ediyor.
Ayrıca, bu yıl ikinci kez düzenlenen PRkategorisinde Doğan Holding’in “Ortak Değerler Hareketi - Müştereklerimizi Keşfedelim ve Geleceğe Birlikte Yürüyelim” projesine farkındalık yaratmak amacıyla verilen brief için sundukları çalışma ile birinci gelen PR ekibi Doğan Holding’in davetlisi olarak Cannes’da Türkiye’yi temsil ediyor.
'Genç Aslanlar ekibimiz, Akmerkez’de gençler için oluşturulan özel Young Lions Zone’da'
TÜRKİYE GENÇ ASLANLAR EKİBİ
Genç Pazarlamacılar Kategorisi
- Kaan Fişek & Tonguç Akbaş - Vodafone Türkiye
- Pelin Özdil & Çisem Daştan - Unilever
- Egemen Yalçın & Gözde Korkmaz - İpek Kağıt
Medya Kategorisi
- Işıl Sağer & Deniz Haznedar - Mindshare Turkey
- Barış Toğuş & Yiğit Başer - Maxus Turkey
- Esra Çorum & Müge Özden - GroupM Xaxis
PR Kategorisi
- Aslı Meci & Can Saçkan - MPR
- Selen Kırtıl & Sesilya Yeşiltepe - Ünite İletişim
- Olcay Kaplan & Mesutcan Coşkuncan - Ogilvy PR
Film Kategorisi
- Adil Can Ocak & Kadir Temir - Innocean Worldwide
- Fatma Hasbolat & Fazıl Burak Evlice - Puck Global
- Atakan Demiral & Deniz Makal - 4129Grey
Siber Kategorisi
- İsmail Anıl Güzeliş - Tribal Worldwide Istanbul & Hakan Yılmaz - Publicis Istanbul
- Elvan Deniz & Naz Bade Arslan - McCann Istanbul
- Emre Gülver & Mehmet Ali Ekmekçi - 4129Grey
Basın Kategorisi
- Fatma Nur Zeynel & Tankut Ağdemir - Y&R Istanbul
- Aylin Atabay & Gökçe Noyan - Ogilvy&Mather
- Bülent Ekel - Concept & Anıl Fatih Tiryaki - Medina Turgul DDB
TÜRKİYE’DEN 14 KAMPANYA ASLAN ÖDÜLLERİNE ADAY
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’ne bu yıl Türkiye’den 468 çalışma başvurdu. 18 Haziran günü açıklanan Cyber, Glass, Outdoor, PR, Print & Publishing, Promo & Activation kategorilerinde, Türkiye, 14 Finalistlik elde etti.
KATEGORİ: OUTDOOR (AÇIKHAVA)
Ticari Kamu Hizmetleri
Reklamveren: Vodafone
Reklam Ajansı: Y&R Team Red
Reklam Ajansı: Y&R Team Red
- Kampanya: Balina
- Kampanya: Atlayış
- Kampanya: Meteor
- Kampanya: Meteor
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Reklamveren: Land Rover
Reklam Ajansı: TBWA\Istanbul
Reklam Ajansı: TBWA\Istanbul
- Kampanya: Peyote
- Kampanya: Ayahuasca
- Kampanya: Carambola
KATEGORİ: BASIN&YAYINCILIK
Ev Aletleri&Mobilya
Reklamveren: IKEA
Reklam Ajansı: TBWA\İstanbul
Reklam Ajansı: TBWA\İstanbul
- Kampanya: Picnic
- Kampanya: Playground
- Kampanya: Fishing
Ticari Kamu Hizmetleri( Commercial Public Services)
Reklamveren: Vodafone
Reklam Ajansı: Y&R Team Red
Reklam Ajansı: Y&R Team Red
- Kampanya: Meteor
- Kampanya: Balina
KATEGORİ: PROMO&AKTİVASYON
Lansman/Re-Lansman
Reklamveren: Netflix
Reklam Ajansı: 4129GREY Istanbul
Reklam Ajansı: 4129GREY Istanbul
- Kampanya: Ebru Originals
KATEGORİ: SİBER
Sosyal Video
Reklamveren: Netflix
Reklam Ajansı: 4129GREY İstanbul
Reklam Ajansı: 4129GREY İstanbul
- Kampanya: The Crown
- Kampanya: Narcos
DÖRTLÜ FESTİVALİN ÇARPICI RAKAMLARI
17-24 Haziran tarihlerinde, Pazarlama iletişiminin 24 farklı kategorisindeki tam 41.170 eser ödül kazanmak için yarışıyor. Bir hafta içinde, 100’den fazla ülkeden 15 bin katılımcı bu hafta içinde 600 konuşmacıyı dinleme ve ödül alan eserleri izleme fırsatı bulacak. Cannes Lions Genel Müdürü Jose Papa’nın paylaştığı bilgilere göre, bu yıl medyada öne çıkan trendleri şöyle özetlemek mümkün.
- Cannes Lions’a, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin, başta Brezilya olmak üzere Latin Amerika’dan gelen başvuru sayıları arttı. Buna karşın, Batı Avrupa ülkeleri ve İngiltere’den yapılan başvurular azaldı.
- Geçmişte Festivale başvurular reklam ajansları tarafınfan yapılırdı. Bu yıl, doğrudan başvuran reklamveren oranı yüzde 69 arttı.
- Lions Health’deki sağlık iletişimi başvuruları yüzde 9 oranında artış gösterdi.
- Creative Effectiveness başvuruları (yaratıcı işi müşteri iş sonuçlarıyla birlikte değerlendiren) kategori geçen yıla oranla yüzde 59 büyüdü.
- Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konusuna ayrılan ve değişimi ödüllendiren Glass Lion (The Lion for Change) için yarışan eserler yüzde 31 arttı. Glass Lion, 2015’ten beri düzenleniyor. Başvuru ücretlerinin tümü dünyadaki toplumsal cinsiyet ayrımcılığıyla mücadele eden sivil toplum kuruluşlarına bağışlanıyor. Geçtiğimiz iki yılda yapılan bağış 290 bin euro civarında.
- Bu yılın en çarpıcı sonuçlarından birisi Outdoor and Print & Publishing (Açıkhava, Basın&Yayıncılık) başvurularında 2016’ya göre yüzde 80’lik düşüş olması. Bu trend, dijital dünyadaki dalgaların, geleneksel mecraları zorladığının açık bir göstergesi.
fatoskarahasan@twitter
fatoskarahasan@instagram
fatoskarahasan@instagram
Hiç yorum yok: