Selvi Köksal : Engellenen yardımı . NECATİ YILMAZ MECLİSE TAŞIYOR




Engellenen yardıma CHP ANKARA Milletvekilli SN. NECATİ YILMAZ kayıtsız kalmamıştır. kendisine SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMLE. TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA Aşağıdaki sorularımın Başbakan Binali YILDIRIM tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim. Necati YILMAZ Ankara Milletvekili “Her Dokunuş Bir Atatürk Platformu” hiç bir parti, dernek ve oluşuma bağlı olmadan ilk ve orta okullarda ihtiyacı olan öğrencilere topladıkları giysi ve kırtasiye malzemelerini ulaştıran bir gönüllülük hareketi olarak kendini tanımlamaktadır. “Her Dokunuş Bir Atatürk Platformu” okullara kışlık giyim, kırtasiye yardımı yapmak amacıyla geçtiğimiz ay yine bir yardım projesi düzenlemiştir. Düzenlenen proje kapsamında bir proje gönüllüsü Mardin Artuklu’da Kabala 100. Yıl İlkokulu ve Ortaokulu ile yardım amacıyla iletişime geçmiştir. İletişime geçilen okul müdürü önce projeye sevindiğini söylemiş ardından İl Milli Eğitim Müdürlüğünden onay çıkmadığını proje gönüllüsüne bildirmiştir. Proje gönüllüsü İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile görüştüğünde “ Kararı verecek olan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’dür” yanıtını almıştır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile görüştüğünde Kaymakamlığa bildirileceği söylenmiş, 3 gün sonra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, “Kaymakamlığın onayı yok, dilekçedeki platform adını çıkarırsanız yardıma izin verilebilir” yanıtını vermiştir. Dilekçedeki isimlerin çıkarılmaması üzerine, Artuklu Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından dilekçeye cevap yazısında; “Mardin Büyük şehir ve Artuklu Belediyesi tarafından okullarımıza gerekli yardımlar yapılmaktadır. Bu bağlamda, program kapsamında ilçemiz Kabala 100. Yıl ilk/orta okulu öğrencilerine yapmak istediğiniz kırtasiye ve giyim yardımlarının İl ve İlçe Sosyal Yardımlaşma Vakfı aracılığıyla yapılması durumunda, malzeme dağıtımında müdürlüğümüzce gerekli hassasiyet gösterilecektir” ifadelerine yer verilmiştir. Her Dokunuş Bir Atatürk Platformu tarafından bir okuldaki öğrencilere yardım edilmesine izin verilmemiştir. Bu çerçevede; 1. Her Dokunuş Bir Atatürk Platformunun Mardin’de Kabala 100. Yıl İlkokul ve Orta Okulundaki öğrencilere yardım isteğinin reddedildiği iddiaları doğru mudur? Doğru ise neden reddedilmiştir? 2. Her Dokunuş Bir Atatürk Platformunun adının dilekçeden çıkarılması ne amaçla istenmiştir? Platformun isminden neden rahatsızlık duyulmuştur? 3. Artuklu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından verilen cevapta “yapmak istediğiniz kırtasiye ve giyim yardımlarının İl ve İlçe Sosyal Yardımlaşma Vakfı aracılığıyla yapılması durumunda, malzeme dağıtımında gerekli hassasiyet gösterilecektir” denilmiştir. Yardımın “Her Dokunuş Bir Atatürk Platformu” tarafından yapılmasının ne sakıncası vardır? 4. Öğrencilere yardım yapmak isteyen Her Dokunuş Bir Atatürk Platformu’na izin vermeyen kurum hangisidir? İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü mü, Kaymakamlık mı okula yapılacak yardıma engel olmuştur? İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün izin çıkmaması konusunda sorumluluğu birbirine atan tavrının sebebi nedir? 5. Öğrencilere kışlık bot, ayakkabı, çanta, kırtasiye malzemesi ulaştırmak isteyen platforma izin verilmemesinde nasıl bir kamu yararı olduğu düşünülmektedir? 6. Artuklu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından verilen cevapta; “Mardin Büyük şehir ve Artuklu Belediyesi tarafından okullarımıza gerekli yardımlar yapılmaktadır” ifadeleri kullanılarak “gerekli yardımlar”ın yapıldığı yargısına varıldığı görülmektedir. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün uygun ve “gerekli” gördüğü yardımın çerçevesi nedir? 7. Artuklu’da bulunan Kabala 100. Yıl İlkokul ve Ortaokulu’na yardım etmek isteyen başka platform, dernek veya vakıf olmuş mudur? Okul daha önce herhangi bir yardımı kabul etmiş midir? Bir yardım kabul ettiyse hangi vakıf, dernek ya da platformdan yardım kabul etmiştir? 8. Projeye önce sevinen sonra izin çıkmadığı gerekçesiyle yardım projesini istemeyen okul müdürüne herhangi bir baskı yapılmış mıdır? 9. Artuklu’da bulunan Kabala 100. Yıl İlkokulu ve Ortaokulunda kaç öğrenci öğrenim görmektedir?

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.